fremmer teambuilding

Et af de ting, som ledere ofte overvejer, er deres teams præstationer og relationer. Resultatindikatorer viser, at effektive hold næsten altid vil udkonkurrere folk, der arbejder individuelt, især i højtrykssituationer eller når flere færdigheder er nødvendige.

Dette bør ikke komme så meget af en overraskelse, da de fleste organisationer anerkender vigtigheden af ​​teambuilding og forsøger at fremme det på arbejdspladsen. Men at bygge effektive hold kræver mere end et abstrakt engagement i teamwork; det kræver input fra ledere til at fremme det.

Uden teambuildings færdigheder risikerer en leder at begrænse medarbejdernes produktivitet til, hvad hvert enkelt medlem kan gøre alene, men hvis du fremmer teambuilding, kan du forene dit hold omkring et fælles mål, hvilket vil øge produktiviteten som følge heraf.

Så her er fem trin til at opbygge et produktivt og effektivt team i år:

Trin 1: Etabler lederskab.

Hvis dine medarbejdere har tillid til din dom, vil de arbejde effektivt, selv når du ikke er i nærheden. Før du kan starte teambuilding, skal du udvikle den rigtige form for lederskab. Det betyder ikke, at der skal gives fuldmagt, men i stedet forsøge at skabe tillid gennem ærlighed og gennemsigtighed. Specielt i større organisationer kan ledere ikke være overalt på én gang, men hvis dine medarbejdere stoler på dine vurderinger, vil de arbejde effektivt, selv når du ikke er i nærheden.

Hvad er god teambuilding for dit firma?

Trin 2: Opret forhold til hver enkelt medarbejder.

Prøv at lære mere om hvert medlem af dit team, deres færdighedssæt, hvordan de er motiverede og deres kan lide og ikke lide. Denne viden er uvurderlig for ledere, da det giver dem mulighed for at matche hver medarbejders ekspertise og kompetencer til specifikke problemer, hvilket vil medvirke til at øge deres produktivitet og jobtilfredshed.

Foruden dette, så prøv at medtage dine medarbejdere i beslutningsprocessen, hvor det er muligt. I stedet for at delegere opgaver skal du give dit hold åbne projekter og give dem mulighed for at bestemme den bedste løsning. Dette vil tilskynde dem til at samarbejde og udvikle problemløsningskompetencer.

Trin 3: Opbyg relationer mellem dine medarbejdere.

Når dit team begynder at samarbejde mere, skal du undersøge, hvordan de arbejder sammen og tage skridt til at forbedre kommunikation, samarbejde og tillid blandt holdet. Hvis der er konflikter, prøv at løse dem med venlig hilsen. Lyt til begge sider af argumentet og fungere som mægler. En måde at gøre dette på er at brainstorme løsninger, som hjælper med at styrke dine medarbejdere og kan føre til nye løsninger på problemet.

Se hvordan du opnår resultater

Når du har etableret relationer til og mellem dine medarbejdere, er det på tide at hjælpe dem effektivt sammen. Opmuntre dit team til at dele information, både indbyrdes og inden for den bredere organisation. Prøv også at kommunikere mere med dit team. Dette går ud over blot at holde møder og omfatter ting som at være åben for forslag og bekymringer, spørge om hvert holdmedlems arbejde og tilbyde hjælp, hvis det er nødvendigt, og gør alt, hvad du kan for at kommunikere klart og ærligt med dit team.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *